tisdag 10 maj 2011

Vår trädgård

Trädgården har fått ett härlig tillskott av lite extra färg. Här är en riktig energikick i  form av Sibirisk Vallmo. Jag fuskade och köpte plantor i blom, de här är odlade i Danmark. Jag köper helst svenska plantor, som är odlade i vårt klimat, men nu kunde jag inte låta bli.
Man blir så glad av dessa!

 Min tanke är att komplettera med fler, men från min plantskola, och samplantera med prydnadsgräs, så det blir en härlig äng. Dom brukar fröså sig villigt, och blommar länge.  

Även om man inte är så förtjust i starka färger, så är dom här svåra att motstå.

Dom har fått en provisorisk placering i en zinkkruka.

En lite skyddsängel har fått sin plats på krukkanten.

1 kommentar:

  1. Vilken färgexplosion! Verkligen kul! Och även jag föll för dom, men i ljuvligt vitt... Min blog heter ju också något med vitt, så du förstås varför jag köpte vita.

    SvaraRadera